30-11-06: aan de vooravond van een tweede marathon concert in de Opéra de Lille: Musiques croisées (2 december) is de noemer geworden voor een avond van muzikaal overspel: tussen exotica en mathematica. Aan de ene kant van het spectrum: twee creaties van de Italiaan Riccardo Nova: "Ma's sequence 7" en "Thirteen", beide gebaseerd op ritmische patronen uit de Indische muziek. Het resultaat -om kort door te bocht te gaan-: gearticuleerde drones en een boventonenspektakel met hardcore inslag.
Tom Johnson's muziek staat dan weer garant voor wiskundige helderheid en logica. Een drietal muzikanten zullenhet meest efficiënte parcours ten gehore brengen doorheen een viertal noten, behoorlijk geniaal en absurd.
Daartussen een magnum opus van de Duitse componist Johannes Schöllhorn "L'art de la figue" gebaseerd op de "Kunst Der Fuge" van JS Bach en teksten van Francis Ponge, voor ensemble en spreekstem: muziek en tekst over de gedecaleerde gulden snede en de genese van poëzie.