REVIEW
L'Humanité, September 27th, 2019, Maurice Ulrich
LIQUID ROOM Opening concert: Keeping the best
A dialectical jump...
Musica reconnected with the atmosphere of the 70's, forgetting the worst and keeping the best. (...)
An Ictus pot-pourri of musical pieces, hypnotic, subversive or crazy...
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Le Figaro, October 1st, 2019, Christian Merlin
LIQUID ROOM Opening concert: Transcendent quality
(...) This concert of transcendent quality, played by fierce performers, enters the 21st century by asking more questions than it answers.
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ResMusica , October 3rd, 2019, Guillaume Kosmicki
EINSTEIN ON THE BEACH: Ictus' stamp
(...) As every time he appropriates a repertoire work, Ictus Ensemble puts its special stamp on it by proposing a real new reading, rewarded by a prolonged standing ovation at the end of the performance.
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Ôlyrix, September 28th, Damien Dutilleul
EINSTEIN ON THE BEACH: An exceptional musical experience
(...) Those who crossed the finish line have for sure experienced an exceptional musical experience.
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Dernières Nouvelles d'Alsace, September 22nd, 2019, Hervé Lévy
LIQUID ROOM Opening concert: A real Manifesto
Back to the underground and experimental spirit of the seventies (...) This opening concert of the first festival directed by Stéphane Roth had the appearance of a real Manifesto.
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ResMusica on line, September 26th, 2019, Michèle Tosi
LIQUID ROOM Opening concert: High Voltage Evening
The synopsis of the evening was flawless and the commitment of all musicians was galvanizing.
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Diapason on line, September 24, 2019, Pierre Rigaudière
Le festival strasbourgeois Musica rajeunit
Là, c’est un concert anthologique de l’ensemble Ictus qui attend le public. Sur le modèle de la « Liquid Room » que les musiciens belges cultivent depuis déjà une dizaine d’années, des pièces assez brèves sont enchaînées en toute fluidité d’une scène à l’autre. Des classiques : un extrait du Cold Trip de Bernhard Lang restitué avec une intensité magnétique, le très psychédélique Sensate Focus d’Alexander Schubert, exécuté avec une précision robotique. Des œuvres moins connues : celles d’Eva Reiter, musicienne de l’ensemble, dont l’impressionnant Konter pour flûte basse et bande va comme un gant à Michael Schmid. Le tout sans tabou de langage car la programmation s’est faite « à l’oreille ».
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