OCTOBER 7th, 2017 (Liège)
Karlheinz Stockhausen Kontakte (1958) for piano, percussion and quadraphonic tape
OCTOBER 8th, 2017 (Liège)
Karlheinz Stockhausen Mikrophonie (1964) for tamtam, 2 microphones, 2 filters and controllers
(at the same concert: Karlheinz Stockhausen,
Signale zur Invasion for trombone,
performed by Thomas Moore)
Tom De Cock percussion
Miquel Bernat percussion
Gerrit Nulens microphonie
Michael Schmid microphonie
Jean-Luc Plouvier piano, filters
François Deppe filters
Electronics : Centre Henri Pousseur
The man who preached a tabula rasa response – and his unfettered joy at leaving ‘an era of tasteless music’ behind him.
Four concerts (at Images Sonores in Liège and in the Bijloke in Ghent) offer a perfect opportunity to rediscover the extra-ordinary fusion in Kontakte,
relive the discovery of the microphone as a new instrument (Mikrophonie) and experience how Ictus interprets the text compositions of For Times to Come.
Als profeet van de tabula rasa wou Stockhausen komaf maken met ‘een tijdperk zonder smaak’.
Vier concerten (in Images Sonores in Luik en in de Bijloke in Gent) geven je de kans om de ongehoorde fusie van Kontakte te herontdekken, om de opkomst te herbeleven van de microfoon als nieuw instrument (Mikrophonie) en te horen hoe Ictus de zelden gerealiseerde partituurgedichten van Für Kommende Zeiten interpreteert.
Le prophète de la tabula rasa, c’était lui — l'expression était angoissante, reconnaissons-le,
mais cette joie sans remords d’en finir avec « une époque sans goût » rayonne toujours de force et de beauté.
Quatre concerts (aux Images Sonores de Liège et au Bijloke de Gand) permettront de se replonger
dans les tournoiements inouïs de Kontakte, de saluer le microphone comme nouvel instrument (Mikrophonie)
et de découvrir les partitions-poèmes de Für Kommende Zeiten.